Comisiones Obreras del País Valenciano | 27 abril 2024.

CCOO PV reivindica major cobertura en les ajudes al lloguer d'habitatge

La Secretaria de Polítiques Públiques i Protecció Social de CCOO PV ha elaborat un fullet informatiu sobre les noves ajudes al lloguer d'habitatge i adverteix de l'escàs marge per a sol·licitar-les ja que el termini finalitza el 19 de novembre de 2023.

17/10/2023.
    Requisits ajudes lloguer 2023

La publicació editada pel sindicat resumeix els requisits d'accés a les ajudes recollides per l'ordre 3/2023, de 5 d'octubre de 2023, de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, per a la concessió d'ajudes del Programa d'ajudes al lloguer d'habitatges del Pla estatal per a l'accés a l'habitatge 2022-2025).

El fullet se suma a la sèrie de campanyes llampec #CCOOPVInforma com a manera de fer arribar amb caràcter immediat aquesta nova informació en matèria d'habitatge a tota la societat al País Valencià, atés l'escàs marge per a sol·licitar-les ja que el termini establit finalitza en quasi un mes.

Entre els requisits per a optar a aquestes ajudes destaquen la possessió d'un contracte de lloguer d'habitatge formalitzat o un contracte de cessió d'ús o d'arrendament o cessió d'ús d'una habitació; que es tracte de la residència habitual i permanent i limitacions màximes i mínimes de renda en els ingressos d'habitants habituals.

En la concessió es prioritzarà els col·lectius més vulnerables (desnonament, famílies nombroses, violència de gènere, discapacitat…) i la quantia de les ajudes, que es calcularà en funció dels ingressos, suposarà entre el 40 i 50 % de la renda del lloguer.

Respecte a la duració, es tracta d'un termini limitat de dos anys, entre l'1 de gener de 2023 fins al 31 de desembre de 2024.

El sindicat considera escàs el termini de tramitació d'aquestes ajudes, ja que les potencials beneficiàries a penes disposen d'un mes, des del 19 d'octubre fins al 19 de novembre de 2023.

Informació completa en l'enllaç següent: https://habitatge.gva.es/es/web/vivienda-y-calidad-en-la-edificacion/ajudes-al-lloguer-d-habitatge-2023

La secretària de Polítiques Públiques i Protecció Social de CCOO PV, Ana Belén Montero, qüestiona no sols la limitació temporal de les ajudes (màxim dos anys) que “no ofereixen un suport continu en el mitjà o llarg termini a les persones que més el poden necessitar”, sinó les quanties, que “continuen sent molt reduïdes”.

Per tot això, CCOO PV insta al nou govern que es continuen implementant noves ajudes en matèria d'habitatge i a augmentar-les respecte a anys anteriors. “És molt necessari garantir el dret fonamental de la classe treballadora a un habitatge digne” destaca Montero.

Finalment, el sindicat reclama un reforç de les ajudes al lloguer per als col·lectius més vulnerables (joves, persones amb baixos ingressos, víctimes violència de gènere, persones amb discapacitat, persones víctimes de desnonaments…).

CCOO PV posa a la disposició de l'afiliació el seu servei d'atenció i assessorament per a qualsevol dubte sobre aquestes ajudes al lloguer, a través del correu electrònic politicasocial@pv.ccoo.es o en el telèfon 963 882 100.